ugrás a tartalomra

A prosti, a hittérítő, a tékozló fiú meg a többiek

2015. május 1.
Mészáros Zsolt a saját perspektívájából láttatja a Weöres Sándor Színház előadásainak részleteit, ahol a nem is olyan diszkrét erotikától kezdve, az uralkodási kényszeren át az árulásig mindent megtalálunk.

Amikor az elkapott pillanatok újra életre kelnek, és ismét hatással vannak ránk, akkor valószínűleg Mészáros Zsolt (Sadness) képeit nézzük a Weöres Sándor Színház aulájában.

A Fényévad távolság című kiállításon nemcsak a szépérzékünket érik impulzusok, hanem a tudatalattinkat is, a képekből áradnak az érzelmek, már-már újranézzük a darabot, de ezúttal egy nagy adag extrával.

A fényképezőgép, és aki mögötte van

„A tizedik születésnapomra kaptam először fényképezőgépet. Kis egyszerű filmes gép, de már tudtam, ha én fűzöm be a filmet, a 24 kockásra akár 27 fotó is elfér. Aztán a családi nyaralásokon abból a 27-ből 25 tájról, várakról, erdőről, útról szólt, a maradék kettőn volt a család...

„A tizedik születésnapomra kaptam először fényképezőgépet. Kis egyszerű filmes gép, de már tudtam, ha én fűzöm be a filmet, a 24 kockásra akár 27 fotó is elfér. Aztán a családi nyaralásokon abból a 27-ből 25 tájról, várakról, erdőről, útról szólt, a maradék kettőn volt a család...

Ami hobbiból indult, az 2005-ben hivatássá vált a Nyugat.hu-nál, itt kezdtem meg fotóriporteri munkásságom. Az első hét után tudtam, ez az én világom: állandó mozgás, több helyszín naponta, kötetlen munkaidő. Gyakorlatilag ritka az, hogy tudom reggel, hol leszek este.

A színház más világ. Statikus. A néző nem mozog, a díszlet repíti más-más helyszínekre. Kicsit mintha a hegy menne Mohamedhez. Így sose tudtam/akartam a néző szemével látni az előadásokat. Egy-egy fotós próbán inkább érzem magam szereplőnek, mint kívülálló fotósnak. Így képeim nem is az előadásról készülnek, sokkal inkább az előadásból születnek.”

Ez is egy család, vérségi kötelék nélkül

Mellesleg a kiállítást a Szabó Tibor nyitotta meg, zseniálisan egy gondolatmenetre felfűzve a kiállításon szereplő színdarabok legfőbb mozzanatait, így a darabok közt már nem csak a színház és a színészek jelentették a kapcsolódási pontokat. A színház végül is egy nagy család, ahol a színdarabok a család életének apró mozzanatai.

szerző: Nyugat.hu (Szerző: NagyRobert)