Bérletvásárlás az új évadra

A 2018/2019-es évadban is nyolc bérletes - négy őszi és négy tavaszi - bemutató várja a közönséget. A foglalt bérleteket augusztus 31-ig van mód megvásárolni.

Tájékoztatjuk kedves közönségünket, hogy a 2018/2019-es évadterv módosult: Székely Csaba: Öröm és boldogság, továbbá Mark Haddon-Simon Stephens: A kutya különös esete az éjszakában című színművei nem szerepelnek a tavaszi műsorban.

Helyettük Ferdinand von Schirach német kortárs szerző Terror című színműve látható Jordán Tamás rendezésében a Márkus Emília Teremben február 8-án. A másik bemutatót, A.P. Csehov: Három nővér című drámáját Réthly Attila rendezi, a premier február 15-én lesz a Nagyszínpadon.

A 2018/2019-es évadban is nyolc bérletes - négy őszi és négy tavaszi - bemutató várja a közönséget. Rendez Lukáts Andor, Mohácsi János, Nagy Cili, Réthly Attila, Valló Péter, Jordán Tamás, először dolgozik a Weöres Sándor Színház társulatával Bálint András és Pálfi György.

 

Bérletes előadások - 2018/2019

2018 ősz-tél

Nyikolaj Vasziljevics Gogol: A revizor

komédia

„1812 decemberében egy fiatalember főhadnagyi egyenruhában érkezett a Kaukázusba. Kijelentette, hogy a rendőrminiszter hadsegédje. Kifogástalan modora, nagyvilági stílusa révén bejáratos lett a legelőkelőbb házakba, támogatását kérték Pétervárott, és kártyázni is leültek vele (mindig ő nyert). Tízezer rubelt felvett hivatalos ügyei intézésére. 1813 februárjáig tündökölt, kártyázás közben tartóztatták le, partnere, a kormányzóhelyettes megkérte a csendőröket, várják meg a parti végét. Az ügyet aztán a minisztertanács is megvitatta, a fiatalember sorsáról nincsenek további adatok…

Ez a história Gogollal is megtörtént, tőle is megijedtek, mert az útlevelében szereplő professzor-adjunktus szó nyomán csaknem a cár segédtisztjének nézték.”

Az említett esetek nyomán készült, a végtelenül korrupt cári közigazgatás gyáva és hazug hivatalnokait kíméletlenül pellengérre állító, vitriolos szatíra a megírása óta eltelt száznyolcvan év alatt szinte az egész világra kiterjedően igazolta társadalombírálatának sajnálatos érvényességét. A darabot Mohácsi János állítja színpadra, a Polgármester szerepében a friss Jászai-díjas Bajomi Nagy Györggyel.

Rendező: Mohácsi János

Nagyszínpad


Euripidész: Médeia

tragédia

Iaszón a görög mitológia egyik leghűtlenebb hőse: szinte mindent a feleségének, Médeiának köszönhet, mégis elhagyja egy másik nőért. Pedig Médeia segítette őt leghíresebb tettének, az aranygyapjú megszerzésének végrehajtásában, többször is ölt érte, ha kellett (még a saját öccsét is föláldozta), és fiúgyermekeket is szült neki. De Iaszón többé nem akar abban a kavargó érzelmi káoszban élni, amit Médeia szerelme jelent. Nyugodt, kiszámítható hétköznapokat kíván, egy harmonikus családi miliőt teremtő, megbízható asszony mellett. Csakhogy nem számol a Médeia lelke mélyén fortyogó vulkánnal: ha az kitör, iszonyatos pusztításra képes…

Ez a végzetes párkapcsolat a világ drámairodalmának legtöbbször földolgozott témái közé tartozik. A minta Euripidész tragédiája, amelyben egy nő a történelem során először meri egyenjogúsítani magát egy férfival. Anouilh 1946-ban született darabja – bár híven követi az ősváltozatot – elsősorban a pszichológiai mozgatórugók működésének föltárására koncentrál. Azt vizsgálja, mi fordíthat egymás ellen két – korábban szoros szövetségben élő – embert.

Rendező: Lukáts Andor

Márkus Emília terem

 

William Shakespeare: Titus Andronicus

tragédia

A római nép hosszú évek óta háborúban áll a gótokkal, hadvezérük Titus Andronicus. Miközben a császár halálát követő belviszályok gyengítik a római birodalmat, Titus a gótokon aratott győzelmei által egyre nagyobb befolyást szerez a döntéshozók szűk körében. A kor, melyben Titus mindent megtesz azért, hogy becsületes, tiszta ember maradjon, veszélyes, kiszámíthatatlan. A hadvezér hiába igyekszik, egész családja végzetes helyzetbe kerül. A Titus által Rómába hozott foglyok, köztük a gót királynő, Tamora, olyan cselszövést eszelnek ki, melyben csak azok maradhatnak pozícióban, akik semmitől sem rettennek vissza, még emberi mivoltuk elvesztésétől sem.

Az ókori Rómában játszódó történet Shakespeare egyik korai drámái közé tartozik. Ma már valódi erejét nem a véres jelenetek adják, ahogy Shakespeare korában, hanem a történet hátborzongató kiszámíthatatlansága, a kor ábrázolása, melyben bármi megtörténhet.

Rendező: Pálfi György

Nagyszínpad


Robert Harling: Acélmagnóliák

színmű

A színhely: fodrászüzlet egy álmos louisianai kisvárosban, az amerikai délen. A helybéli középosztály hölgyeinek szellemi agorája, kihagyhatatlan pletykabörze. Szombatonként azonban kizárólag kipróbált törzsvendégek meghitt találkozóhelye. Ekkor a mindenkinek készségesen kedvében járó tulajdonosnőn és újonnan fölvett, bizonytalan hátterű segédjén kívül megfordul itt a nemrég elhunyt polgármester sport-lady özvegye; a város legcsinosabb lánya, aki éppen az esküvőjére készül; édesanyja, aki örökös szélmalomharcot vív a lövöldözéseivel a fél lakosságot rettegésben tartó férjével; és szomszédjuk, a környék legélesebb nyelvű perszónája, akinek mindenkihez van egy rossz szava. S bár látszólag kedvüket lelik abban, hogy folyton marják és ugratják egymást, ha valamelyikük bajba kerül, gondolkodás nélkül összetartanak és segítenek. Márpedig a baj elkerülhetetlenül bekövetkezik…

A darabot 1989-ben Herbert Ross vitte filmre, és e műnek köszönhette karrierje fölívelését Julia Roberts (Golden Globe-díjat nyert és Oscar-jelölést is kapott alakításáért).

Rendező: Nagy Cili

Márkus Emília terem

 


2019 tavasz

Ferdinand von Schirach: Terror

dráma

zárt tárgyalás

A német sztárügyvédből lett drámaíró Ferdinand von Schirach (1964) – aki többek között Klaus Kinski családját is képviselte – 45 éves korában kezdett el írni. Ügyvédi tapasztalatait feldolgozó könyvei azonnal a bestseller listákra kerültek, és világszerte több millió példányban adták el őket. Két „esetgyűjteménye" (Bűnös? – 11 meglepő eset; Ártatlan? – Újabb meglepő bűnügyi esetek) és egy regénye (Collini nem beszél) magyarul is megjelent.

Első színpadi művét, a Terrort 2015 októberében egyidőben mutatta be a Deutsches Theater Berlin és a Schausspiel Frankfurt. Azóta német, svájci, dán, szlovén, osztrák, japán, izraeli, venezuleai színházak tűzték műsorukra, folyamatosan nagy népszerűségnek örvend.

A Lufthansa Berlin és München között közlekedő utasszállítóját eltéríti, és egy teltházas futballstadion felé kormányozza egy terrorista. Lars Koch vadászpilótának döntenie kell: lelője-e a repülőgépet a fedélzetén 164 emberrel, hogy megmentse a stadionbeli hetvenezret. A történteket Ferdinand von Schirach darabja egy bírósági tárgyalás keretei között dolgozza fel. A nézők az esküdtek szerepét kapják: feladatuk, hogy figyeljenek meg mindent, és a végén szavazzanak a látottak-hallottak alapján a vádlott elítéléséről vagy felmentéséről.

Ferdinand von Schirach első színpadi műve az emberi döntés felelősségét állítja középpontba, arra a kérdésre keresi a választ, vajon van-e különbség élet és élet között, ha azt a számok, a mennyiség felől nézzük. Hozhatunk-e döntést a halálról a nagyobb tragédia elkerülése érdekében? Ki a felelős?

Magyarországon a Weöres Sándor Színház a harmadik teátrum, amely bemutatja a Terrort, csatlakozva ezzel ahhoz a világszerte több tucat színházhoz, ahol a nézők – a szerző elképzelésének megfelelően – már döntöttek Lars Koch bűnösségéről. (A terror.theater oldalon megtekinthető, hogy melyik országban hogyan ítélte meg a közönség Lars Koch döntését: felmentette vagy elítélte a vadászpilótát.)

Rendező: Jordán Tamás

Márkus Emília terem

 

A.P. Csehov: Három nővér

dráma

Rendező: Réthly Attila

Nagyszínpad

 

George Bernard Shaw: Sosem lehet tudni

vígjáték

Tűz és víz házasodott össze akkor, amikor a haladó gondolkodású írónő, a női egyenjogúság ügyének későbbi engesztelhetetlen harcosa, illetve a dúsgazdag, nyakas konzervatív üzletember egybekelt. Nem csoda, hogy néhány évvel később az asszony fogta három gyermeküket, és egészen a kies Madeira szigetéig menekült velük. Ott éltek tizennyolc évig, míg a nagylány és az ikrek a felnőttkor küszöbére értek. Ám akkor eljött az ideje, hogy visszatérjenek hazájukba, és beilleszkedjenek az angol felső középosztályba, s nem utolsósorban, hogy szembesüljenek már elfeledett apjukkal… Vajon sikerül-e mindez egy olyan világban, „ahol az egész társadalom egy hazug, tettetett puszipajtásságra rendezkedett be, s ahol az ember húsz évig jó barátságban lehet valakivel, akiről nem is sejti, hogy halálos ellensége”? Ahol az emberek „csúnya dolgokat követnek el egymással szemben, de mindig szépen, finoman; kellemetlen dolgokat mondanak egymásnak, de kellemes hangon; s mielőtt megfojtanák barátaikat egy kanál vízben, mindig kloroformmal érzéstelenítik őket.” Szerencsére a fiataloknak őszinte segítőjük akad szállodájuk főpincérének személyében, akitől sosem áll távol némi hétköznapi filozofálás…

Shaw előszeretettel osztotta drámáit „kellemes és kellemetlen darabokra”. Ez az 1900-ban bemutatott, sziporkázóan szellemes műve – amely az előbbiek csoportjába tartozik – Valló Péter rendezésében kerül a közönség elé.

Rendező: Valló Péter

Nagyszínpad


Terry Johnson: Diploma előtt

színpadi játék

Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egy frissdiplomás amerikai fiatalember hirtelen úgy érezze, mintha jövendő élete tébolyító űrként tátongana előtte. Ezért még a tiszteletére rendezett ünnepi vacsorán sem vesz részt, hanem inkább világgá megy. Persze egy bő hét múlva hazatér a szülői házba, mert az űr még nagyobbra nőtt benne. Hogy valamiképp betöltse, hagyja, hogy apja legjobb barátjának szexuálisan kiéhezett felesége – aki bár az anyja lehetne, még mindig bombanő – elcsábítsa. Aztán apja unszolására beleegyezik, hogy járni fog legjobb barátjuk egyetemista lányával, vagyis a szeretője gyermekével. Úgysem érdeklik egymást, gondolja. Csakhogy pechjére beleszeret, és a lány sem marad közömbös iránta. Ettől viszont a mama kiborul, és mindenkinek elmond mindent – természetesen áldozatnak állítva be magát… Ki lehet-e mászni ilyen szörnyű csávából? Képesek-e még egy esélyt adni egymásnak a fiatalok?

Charles Webb regényéből 1967-ben Mike Nichols rendezett nagy sikerű filmet, amely nemcsak a főhőst játszó Dustin Hoffmant tette világszerte ismertté, hanem a rendezőnek is Oscar-díjat hozott.

Rendező: Bálint András

Márkus Emília terem

 

2018/2019-es évad bérletes előadásai

ŐSZI BÉRLET:

Médeia - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

A revizor - Nagyszínpad: 3.000 Ft

Acélmagnóliák - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Titus Andronicus - Nagyszínpad: 3.000 Ft

 

TAVASZI BÉRLET:

Terror - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Három nővér - Nagyszínpad: 3.000 Ft

Diploma előtt - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Sosem lehet tudni - Nagyszínpad: 3.000 Ft

 

BÉRLETÁRAK - 2018/2019-es évad:

HÉTKÖZNAPI bérlet:

(kedd, szerda, csütörtök, szombat délután) ŐSZI/TAVASZI - 9.700 Ft

 

HÉTVÉGI bérlet:

(péntek, szombat este) ŐSZI/TAVASZI - 10.700 Ft

 

ÉVAD BÉRLET:

HÉTKÖZNAPI bérlet: 18.400 Ft

HÉTVÉGI bérlet: 20.400 Ft

PREMIER bérlet: 26.000 Ft

Szent Márton kártyával rendelkezők részére 10 százalék kedvezmény jár a bérlet árából.


Weöres Sándor Színház Jegyiroda

Szombathely, Király u. 11.

Tel.: 94/318-738


2018. május 03.

Támogatók