Indul a bérletvisszafoglalás!

Május 7-től június 1-jéig foglalhatják vissza bérleteiket jelenlegi bérleteseink. Fenti időtartam alatt jelenlegi helyüket tudjuk biztosítani. A foglalt bérleteket augusztus 31-ig van mód megvásárolni. Az új érdeklődőknek június 4-én kezdődik a bérletvásárlás.

Bérletes előadások - 2018/2019

2018 ősz-tél

Nyikolaj Vasziljevics Gogol: A revizor

komédia

„1812 decemberében egy fiatalember főhadnagyi egyenruhában érkezett a Kaukázusba. Kijelentette, hogy a rendőrminiszter hadsegédje. Kifogástalan modora, nagyvilági stílusa révén bejáratos lett a legelőkelőbb házakba, támogatását kérték Pétervárott, és kártyázni is leültek vele (mindig ő nyert). Tízezer rubelt felvett hivatalos ügyei intézésére. 1813 februárjáig tündökölt, kártyázás közben tartóztatták le, partnere, a kormányzóhelyettes megkérte a csendőröket, várják meg a parti végét. Az ügyet aztán a minisztertanács is megvitatta, a fiatalember sorsáról nincsenek további adatok…

Ez a história Gogollal is megtörtént, tőle is megijedtek, mert az útlevelében szereplő professzor-adjunktus szó nyomán csaknem a cár segédtisztjének nézték.”

Az említett esetek nyomán készült, a végtelenül korrupt cári közigazgatás gyáva és hazug hivatalnokait kíméletlenül pellengérre állító, vitriolos szatíra a megírása óta eltelt száznyolcvan év alatt szinte az egész világra kiterjedően igazolta társadalombírálatának sajnálatos érvényességét. A darabot Mohácsi János állítja színpadra, a Polgármester szerepében a friss Jászai-díjas Bajomi Nagy Györggyel.

Rendező: Mohácsi János

Nagyszínpad


Jean Anouilh: Médeia

tragédia

Iaszón a görög mitológia egyik leghűtlenebb hőse: szinte mindent a feleségének, Médeiának köszönhet, mégis elhagyja egy másik nőért. Pedig Médeia segítette őt leghíresebb tettének, az aranygyapjú megszerzésének végrehajtásában, többször is ölt érte, ha kellett (még a saját öccsét is föláldozta), és fiúgyermekeket is szült neki. De Iaszón többé nem akar abban a kavargó érzelmi káoszban élni, amit Médeia szerelme jelent. Nyugodt, kiszámítható hétköznapokat kíván, egy harmonikus családi miliőt teremtő, megbízható asszony mellett. Csakhogy nem számol a Médeia lelke mélyén fortyogó vulkánnal: ha az kitör, iszonyatos pusztításra képes…

Ez a végzetes párkapcsolat a világ drámairodalmának legtöbbször földolgozott témái közé tartozik. A minta Euripidész tragédiája, amelyben egy nő a történelem során először meri egyenjogúsítani magát egy férfival. Anouilh 1946-ban született darabja – bár híven követi az ősváltozatot – elsősorban a pszichológiai mozgatórugók működésének föltárására koncentrál. Azt vizsgálja, mi fordíthat egymás ellen két – korábban szoros szövetségben élő – embert.

Rendező: Lukáts Andor

Márkus Emília terem

 

William Shakespeare: Titus Andronicus

tragédia

A római nép hosszú évek óta háborúban áll a gótokkal, hadvezérük Titus Andronicus. Miközben a császár halálát követő belviszályok gyengítik a római birodalmat, Titus a gótokon aratott győzelmei által egyre nagyobb befolyást szerez a döntéshozók szűk körében. A kor, melyben Titus mindent megtesz azért, hogy becsületes, tiszta ember maradjon, veszélyes, kiszámíthatatlan. A hadvezér hiába igyekszik, egész családja végzetes helyzetbe kerül. A Titus által Rómába hozott foglyok, köztük a gót királynő, Tamora, olyan cselszövést eszelnek ki, melyben csak azok maradhatnak pozícióban, akik semmitől sem rettennek vissza, még emberi mivoltuk elvesztésétől sem.

Az ókori Rómában játszódó történet Shakespeare egyik korai drámái közé tartozik. Ma már valódi erejét nem a véres jelenetek adják, ahogy Shakespeare korában, hanem a történet hátborzongató kiszámíthatatlansága, a kor ábrázolása, melyben bármi megtörténhet.

Rendező: Pálfi György

Nagyszínpad


Robert Harling: Acélmagnóliák

színmű

A színhely: fodrászüzlet egy álmos louisianai kisvárosban, az amerikai délen. A helybéli középosztály hölgyeinek szellemi agorája, kihagyhatatlan pletykabörze. Szombatonként azonban kizárólag kipróbált törzsvendégek meghitt találkozóhelye. Ekkor a mindenkinek készségesen kedvében járó tulajdonosnőn és újonnan fölvett, bizonytalan hátterű segédjén kívül megfordul itt a nemrég elhunyt polgármester sport-lady özvegye; a város legcsinosabb lánya, aki éppen az esküvőjére készül; édesanyja, aki örökös szélmalomharcot vív a lövöldözéseivel a fél lakosságot rettegésben tartó férjével; és szomszédjuk, a környék legélesebb nyelvű perszónája, akinek mindenkihez van egy rossz szava. S bár látszólag kedvüket lelik abban, hogy folyton marják és ugratják egymást, ha valamelyikük bajba kerül, gondolkodás nélkül összetartanak és segítenek. Márpedig a baj elkerülhetetlenül bekövetkezik…

A darabot 1989-ben Herbert Ross vitte filmre, és e műnek köszönhette karrierje fölívelését Julia Roberts (Golden Globe-díjat nyert és Oscar-jelölést is kapott alakításáért).

Rendező: Nagy Cili

Márkus Emília terem

 


2019 tavasz

Mark Haddon-Simon Stephens: A kutya különös esete az éjszakában

A tizenöt éves Christopher Boone autista. Nagyon sokat tud a matematikáról, a fizikáról, ám keveset az emberi érzelmekről. Két éve apja neveli, akivel remekül kijönnek. Egy este Christopher holtan találja szomszédjuk kutyáját, Wellingtont, akit nagyon szeretett. A fiú elhatározza, hogy kinyomozza, ki ölte meg a kutyát és erről könyvet is ír. Mikor Christopher el kezdi írni a könyvet, csak egy megoldásra váró rejtéllyel áll szemben. Ám ahogy halad a nyomozásban, egyre több lesz, melyek már családját is érintik. Az egyszerre humoros és megrázó történet érzékenyen mutatja be Christopher hogyan képes megtanulni, hogy nem minden olyan logikus, ahogy azt elsőre gondolná, és milyen csodálatos dolog a szeretet.

A kutya különös esete az éjszakában Mark Haddon, angol kortárs szerző regényéből készült színdarab, melyet Simon Stephens, szintén kortárs angol szerző alkalmazott színpadra. A regény bonyolult és szellemes szerkezetét megtartva meséli el a színdarab Christopher Boone és a kutya különös történetét.

Rendező: Réthly Attila

Nagyszínpad


Székely Csaba: Öröm és boldogság

Az Öröm és boldogság szereplői hétköznapi emberek. Nők és férfiak, városiak és vidékiek, melegek és heteroszexuálisok. Párhuzamosan futó, majd egymással találkozó sorsokat látunk. Pár jelentéktelen összezörrenést, nyafogást, hisztit. Semmi lényeges. Igazából mindnyájan boldogok.

Rendező: Alföldi Róbert

Márkus Emília terem


George Bernard Shaw: Sosem lehet tudni

vígjáték

Tűz és víz házasodott össze akkor, amikor a haladó gondolkodású írónő, a női egyenjogúság ügyének későbbi engesztelhetetlen harcosa, illetve a dúsgazdag, nyakas konzervatív üzletember egybekelt. Nem csoda, hogy néhány évvel később az asszony fogta három gyermeküket, és egészen a kies Madeira szigetéig menekült velük. Ott éltek tizennyolc évig, míg a nagylány és az ikrek a felnőttkor küszöbére értek. Ám akkor eljött az ideje, hogy visszatérjenek hazájukba, és beilleszkedjenek az angol felső középosztályba, s nem utolsósorban, hogy szembesüljenek már elfeledett apjukkal… Vajon sikerül-e mindez egy olyan világban, „ahol az egész társadalom egy hazug, tettetett puszipajtásságra rendezkedett be, s ahol az ember húsz évig jó barátságban lehet valakivel, akiről nem is sejti, hogy halálos ellensége”? Ahol az emberek „csúnya dolgokat követnek el egymással szemben, de mindig szépen, finoman; kellemetlen dolgokat mondanak egymásnak, de kellemes hangon; s mielőtt megfojtanák barátaikat egy kanál vízben, mindig kloroformmal érzéstelenítik őket.” Szerencsére a fiataloknak őszinte segítőjük akad szállodájuk főpincérének személyében, akitől sosem áll távol némi hétköznapi filozofálás…

Shaw előszeretettel osztotta drámáit „kellemes és kellemetlen darabokra”. Ez az 1900-ban bemutatott, sziporkázóan szellemes műve – amely az előbbiek csoportjába tartozik – Valló Péter rendezésében kerül a közönség elé.

Rendező: Valló Péter

Nagyszínpad


Terry Johnson: Diploma előtt

színpadi játék

Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egy frissdiplomás amerikai fiatalember hirtelen úgy érezze, mintha jövendő élete tébolyító űrként tátongana előtte. Ezért még a tiszteletére rendezett ünnepi vacsorán sem vesz részt, hanem inkább világgá megy. Persze egy bő hét múlva hazatér a szülői házba, mert az űr még nagyobbra nőtt benne. Hogy valamiképp betöltse, hagyja, hogy apja legjobb barátjának szexuálisan kiéhezett felesége – aki bár az anyja lehetne, még mindig bombanő – elcsábítsa. Aztán apja unszolására beleegyezik, hogy járni fog legjobb barátjuk egyetemista lányával, vagyis a szeretője gyermekével. Úgysem érdeklik egymást, gondolja. Csakhogy pechjére beleszeret, és a lány sem marad közömbös iránta. Ettől viszont a mama kiborul, és mindenkinek elmond mindent – természetesen áldozatnak állítva be magát… Ki lehet-e mászni ilyen szörnyű csávából? Képesek-e még egy esélyt adni egymásnak a fiatalok?

Charles Webb regényéből 1967-ben Mike Nichols rendezett nagy sikerű filmet, amely nemcsak a főhőst játszó Dustin Hoffmant tette világszerte ismertté, hanem a rendezőnek is Oscar-díjat hozott.

Rendező: Bálint András

Márkus Emília terem

 

2018/2019-es évad bérletes előadásai

ŐSZI BÉRLET:

Médeia - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

A revizor - Nagyszínpad: 3.000 Ft

Acélmagnóliák - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Titus Andronicus - Nagyszínpad: 3.000 Ft

 

TAVASZI BÉRLET:

A kutya különös esete az éjszakában - Nagyszínpad: 3.000 Ft

Öröm és boldogság - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Diploma előtt - Márkus Emília terem: 3.000 Ft

Sosem lehet tudni - Nagyszínpad: 3.000 Ft

 

BÉRLETÁRAK - 2018/2019-es évad:

HÉTKÖZNAPI bérlet:

(kedd, szerda, csütörtök, szombat délután) ŐSZI/TAVASZI - 9.700 Ft

 

HÉTVÉGI bérlet:

(péntek, szombat este) ŐSZI/TAVASZI - 10.700 Ft

 

ÉVAD BÉRLET:

HÉTKÖZNAPI bérlet: 18.400 Ft

HÉTVÉGI bérlet: 20.400 Ft

PREMIER bérlet: 26.000 Ft

Szent Márton kártyával rendelkezők részére 10 százalék kedvezmény jár a bérlet árából.


Weöres Sándor Színház Jegyiroda

Szombathely, Király u. 11.

Tel.: 94/318-738


2018. május 03.

Támogatók