Sajtószemle

Szent Márton már a színpadon is Évek óta készül Szombathely a Szent Márton-évre, minden egyes fontosabb sajtótájékoztatón, eseményen, megemlékezésen elhangzott, 1700 éve Savariában született a tours-i püspök. Köpönyeg és palást; meg a (mai) mindenség - a Weöres Sándor Színházban Köpönyeg és palást. Számomra makulátlanságot sugall e fogalomtrió. Egyszerűséget. Tisztaságot. Igazságot. Méltók így együtt Szent Márton/Martinus püspökhöz. A gyilkos köztünk van Mi történik, ha nyolc nőt összezárunk egy házba, ahonnan nem tudnak kijutni? A válasz egyszerű: veszekedés, dráma, kiabálás, titkolózás… lehet ezt fokozni? Igen, amennyiben egy halott is szerepel a történetben. Jordán Tamás: „A színház az a hely, ahol beszélünk egymással” A Színházcsinálók rovatunkat talán nem is lehetne másvalakivel kezdeni, mint azzal az emberrel, aki sok nagy színháztörténetben szerepelt, és most is egy ilyen történet részese Szombathelyen. Szent Mártonról szóló dráma ősbemutatójával tiszteleg a Weöres Sándor Színház Ősbemutatóval tisz­te­leg Szent Márton szü­le­té­sé­nek 1700. év­for­du­ló­ján a szom­bat­he­lyi Weöres Sándor Színház: Szombath András Szivárvány ha­va­sán - Köpönyeg és pa­lást cí­mű drá­má­ját szom­ba­ton es­te mu­tat­ja be a tár­su­lat. A dán kamarathriller A Színházi Kritikusok Céhe szervezésében közönségtalálkozó követte a Weöres Sándor Színház februári 24-i Hamlet-előadását. Czukor Balázs minden értelemben szellemdús rendezéséről Ölbei Lívia kritikus, a Vas Népe kulturális újságírója kérdezte az előadás díszletében ülő alkotókat és a nézőket. M. Kapornaki Rita volt a Színházszerda vendége M. Kapornaki Rita a rendezőasszisztenst a cirkuszi artisták világából a tartó emberhez hasonlítja, vagyis az előadó páros vagy csoport azon tagjához, akinek vállán, karjain, fején, ... a többiek előadják a világszámot. Nem csak lengyel történet Az olyan darabok elől, amilyen A mi osztályunk is, a politika, a történelem ellopja a show-t. A tartalom fontossága, izgalma feledteti a színházat. A néző politikai meggyőződése, történelmi ismeretei és emlékezete szerint ítél. Bajomi Nagy György: „A cinikus humort kedvelem, de magamon is tudok nevetni” Bajomi Nagy György harmadjára szerepel a Thália Humorfesztiválon. Ennek apropóján kérdeztük szerepeiről és a színpadi humor működéséről. Mesélt eddigi élete legjobb szerepéről is. Nincs két egyforma előadás – Ölbei Lívia Czukor Balázs Hamletjéről beszélgetett A Fazekas Mihály ifjúsági bérlet előadása után a rendező és a színészek most az ifjabb generációt szólították meg, és várták közönségtalálkozóra. A beszélgetést Ölbei Lívia újságíró, színikritikus, a Színházi Kritikusok Céhének tagja vezette. "Ezt még senkinek se meséltem el" Bálint András napszürke fényt kért, somlóit rendelt a Krúdy Klubban, aztán szemérmes­-személyes vallomást tett a Weöres Sándor Színház kamaratermében. Heltai naplója című új önálló estjével járt itt. Heltai Jenő/Bálint András létinjekciója „Tudd meg: szabad csak az, kinek / Ajkát hazugság nem fertőzi meg, / Aki üres jelszókat nem visít, / Nem áltat, nem ígér, nem hamisít” – adta e tiszta/pontos definíciót nekünk Heltai Jenő (1871-1957), aki a Weöres Sándor Színházban „járt” csütörtökön este. Csocsó: a szombathelyi focisták megverték a színészeket Régóta készültek egy közös délutánra a szombathelyi színészek és a Haladás focistái. Remek hangulatban, Koltai Róbert telefonos közreműködésével tartottak csocsóbajnokságot. Lesz folytatás. Az ördög és a fésű nem alszik Robert Thomas Agatha Christie­ típusú, a végére kicsit megcsavarintott bűnügyi komédiája szintén fölkínálja magát a lélektani pepecselésnek – aminek azonban nemcsak egyszerűen fittyet hány, hanem egyenesen ellene is dolgozik a WSSz Nyolc nő ­bemutatója. Uram! Egy hölgy várja a hal(l)ban ­ Egy totál reménytelen kiállítás A Nyolc nő című bűnügyi komédiához (amelynek főszereplője egy láthatatlan férfi) bevezetésképpen nem árt a kimeríthetetlen nő­férfi kapcsolatot újra szemügyre venni. Egy hét, két bemutató Lukáts Andor azt mondta a tévében (ATV), hogy érdemes lenne jobban odafigyelni a vidéki színházakra, különösen (a miskolci mellett) a szombathelyire. Nyolc indok a Nyolc nő mellett A Weöres Sándor Színház legújabb darabja egy vérbeli krimi, ami alatt végig azon morfondírozik a néző: de ki lehet a gyilkos? Nyolc okot mondunk arra, miért is érdemes megnézni a Nyolc nőt. Sóvárgunk, gyötrődünk, keresünk… A szerelem az emberi természet orvosa, mely visszavarázsolja az embereket hajdani állapotukba; a kettőből újra eggyé forraszt. Nyolc művészeti ág tizenhat művésze állított ki nőről és férfiról az aulában. Nagyseggű viperák, sápadt penészvirágok 8 borzalom nő + 1 férfihalál - Lesújtó egy képet kapunk a nőkről. Ez egy ilyen férfiszemüveg. - Vélemény a szombathelyi színház legújabb nagytermi premierjéről. Nyolc nő - oktett /ok s tett/ a Weöres Sándor Színházban Ember legyen a talpán, aki kiigazodik saját magán. Hát, még másokon; akik szintén elég sok energiát feccölnek bele abba (fecsérelnek el azzal?), hogy a látszat/uk/, azaz a megjelenési formájuk eltakarja a létlényegüket. A gyilkos köztünk van Elhagyatott kastély, hulla késsel a hátában, titkok, megmagyarázhatatlan események, nyolc nő összezárva – mindenki gyanús –, és mindenekelőtt fergeteges humor: ez Robert Thomas Nyolc nő című bűnügyi komédiája a Weöres Sándor Színházban. RögtönÖzzön! Szombathely egyik kávézójában szerdánként lehetőségünk van kizökkenni a hétköznapok monotonitásából, átrepülni egy másik világba. Ez a világ az improvizációs színészeté volt. Suttogások és sikolyok: nyolc gyanús nő, avagy a galád család színre lép Az első sikoly a nézőé: amikor meglátja ezeket az elképesztő lányokat, asszonyokat – jelmez: Bujdosó Nóra, smink és maszk: Takács Katalin –, biztos, hogy reflexből sikoltani támad kedve. A Nyolc nő bemutatójára készülnek Robert Thomas francia kortárs szerző műve szórakoztat és egyben elgondolkodtat: kiderül, mennyire kétségbeeshet az ember, ha zsákutcába kerül az élete és magára marad. Mind összezárva az égő pajtában A kortárs lengyel szerző, Tadeusz Slobodzianek A mi osztályunk Történelem XIV órában című darabjából fölkavaró, fejbe kólintó előadást rendezett Lukáts Andor: arról, hogy a „múltunk mind össze van torlódva”. Utálom a XX. századot, avagy A mi osztályunk A Weöres Sándor Színházban immár szokás, hogy a könnyebb, sokszor zenés, darabok mellet mindig van műsoron pár olyan előadás, ami igazán üt. Sőt, keményen gyomorszájon vág. Tanóra az embertelenségről A Weöres Sándor Színház idei első darabja, A mi osztályunk kegyetlen és igaz történet. Nagyon magasra tette azt a bizonyos lécet Lukáts Andor rendező. A mi osztályunk - a mi emberiségünk Lukáts Andor olyan erős, ütős, kemény, egységes létművet komponált, amelyet, akinek, ha megadatik, hogy részesévé váljék: nem felejt el, amíg él. Elevenen megégettek 1600 embert, aztán beköltöztek otthonaikba. De miért? Egymás szomszédai voltak: "A mi osztályunk". Megrázó premier a szombathelyi színházban. Megráz és felébreszt. Aztán talán jobban értjük és értékeljük azt, amiben épp vagyunk. Huszadik század XIV órában Diktatúrák, szenvedés, szerelem, halál – akár egy hollywoodi történet hívószavai is lehetnének, Tadeusz Słobodzianek: A mi osztályunk című színműve azonban a kegyetlen valóságot tárja elénk. A mi osztályunk a Weöres Sándor Színházban Tadeusz Słobodzianek, az egyik legismertebb és legelismertebb lengyel szerző drámáját, A mi osztályunkat mutatja be a Weöres Sándor Színház Lukáts Andor rendezésében. Coito ergo sum A saját magányomról és szeretet utáni sóvárgásomról akartam beszélni József Attila által – mondja Jordán Tamás, aki Amit szívedbe rejtesz című estjét majdnem 30 éve játssza.
. . . 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 . . .
Támogatók