Vers, játék, közösség – harmadszor Weöres-versjáték
József Attila 120., Nagy László 100. születési évfordulója, valamint Weöres Sándor örök érvényű költészete inspirálta az idei költészetnapi rendezvényünk tematikáját. A Weöres-versjátékot immár harmadik alkalommal rendezte meg a Weöres Sándor Színház JátsszMa Színházpedagógiai Műhelye. Általános iskolás csoportok saját szerkesztésű előadásokkal idézték meg a három költő gondolatiságát és nyelvi gazdagságát. A találkozó elsődleges célja, hogy teret adjon a fiataloknak a szabad önkifejezésre, és megerősítse, hogy a művészetekkel való nevelés - főként a mai digitális irányba elmozduló világunkban - mennyire érvényes és fontos.
Napsugaras záporversek – Reményik Evangélikus Általános és Művészeti Iskola. A kortárstánc tanszak előképző és alapfokú csoportjai ezúttal versmondóval kiegészülve léptek színpadra. Saját versikéikkel valamint Weöres Sándor és Nagy László műveinek mozgásos feldolgozásával igazi cirkuszi hangulatot teremtettek. Felkészítő: Ziskóné Bődi Anett
„És a verseket nem írjuk, hanem éljük.” – Hatos Ferenc Általános Iskola, Vép. A TapsolHATod! szakkör diákjai zenés összeállítással készültek Weöres Sándor és József Attila verseiből. A kórus, társastánc és drámajáték ötvözete különleges és megható produkciót eredményezett. Felkészítők: Tancsics Anett, Boldizsár Katalin, Novák Tamás
Életfánk – Reményik Iskola 3.a, Mocorgók csapata. A gyerekek saját meséjük alapján készítették előadásukat, amelyben a magyar mondák világát, családi hagyományokat és a jelnyelvet is megidézték nagy sikerrel. Felkészítő: Szabó-Ambrus Eszter
JátsszMa Diákstúdió – kezdő csoport. A 11–14 évesekből álló színjátszó csoport első alkalommal lépett közönség elé. József Attila, Weöres Sándor és Nagy László – verseiből készítettek egy kompakt összeállítást ritmusjátékkal, mozgással és énekkel. Felkészítők: Kovács Nóra, Papp-Iosencu Dóra , Németh Gyöngyi. Zenei közreműködő: Stifter Anett végzős stúdiós.
Lényed – Gothárd Jenő Általános Iskola. Lacsics Boglárka és Németh Petra duója József Attila Születésnapodra című versének egyéni feldolgozását hozta el. Az önazonosság és a megfelelési kényszer kérdését járták körül, üzenetük szerint: annyi helyen próbálunk másoknak megfelelni, de ebben a zűrzavarban is a legfontosabb, hogy mindig visszataláljunk önmagunkhoz. Felkészítő: Pethő Viktória
A kakuk és a Dióverés – Perintparti Waldorf Iskola. A szombathelyi Waldorf diákjai is visszatérők költészetnapi programunkra. Ezúttal Weöres Sándor és Nagy László verseiből készítettek meghitt hangulatú előadást. A produkciót egy gimnazista tanulójuk állította össze és szervezte meg az alsóbb évesek részvételét! Felkészítő: Márk Boglárka
Ugye, milyen csodálatos a világ? – ZiZi SzínJátSzó csoport. A Zrínyi Ilona Általános Iskola drámacsoportjának Weöres Sándor Dob és tánc című verse volt az ihletője. A csapat már a kezdetektől, harmadik éve résztvevője a Weöres- versjátéknak. Előadásuk azt a gondolatot járta körül, hogy vajon tudjuk-e értékelni a mindennapi életünkben rejlő apró szépségeket, észrevesszük-e, hogy milyen csodálatos a természet, a minket körülvevő világ! Felkészítő: Csonkáné Léránt Andrea
A rendezvény zárásaként Szabó Tibor, a Weöres Sándor Színház igazgatója meghatódottan köszönte meg a diákok és felkészítőik munkáját, és kérte a közönség soriban ülő hozzátartozókat vigyék haza és őrizzék meg ezt az élményt, amelyet a résztvevő általános iskolások a nagyszínpadra varázsoltak. Minden csoport oklevél díjazásban részesült. A program műsorvezetője Horváth Nóra kommunikációs vezető volt, főszervező Németh Gyöngyi színházpedagógus.
A 2025-ös Weöres-versjáték méltó ünnepe volt a magyar költészetnek és a művészetekkel való nevelésnek!